Om Flamenco Foreningen El Duende

El Duende er Nordens ældste og største flamencoforening (peña). Den blev stiftet i januar 1985 af en lille flok flamencoentusiaster, aficionados, ud fra et ønske om at skabe et fælles forum og hjemsted for idéer, information og aktiviteter med relation til flamenco.

Vi er en uafhængig sammenslutning med et almennyttigt formål, uden partipolitisk eller religiøst sigte.

Formålet med El Duende er at opbygge et fællesskab med udgangspunkt i flamencokulturen. Foreningen vil fremme interessen for og kendskabet til flamenco. Foreningen tilbyder kreative rammer for flamencoens udøvelse og ønsker at skabe et levende flamencomiljø i København - ved at arrangere kurser, koncerter, foredrag og andre aktiviteter, såvel for foreningens medlemmer, som ved åbne arrangementer.

El Duende hører hjemme i en dejlig og smuk mørkegrøn bygning på Glentevej 51, 2400 Kbh. NV. Der er gode adgangsforhold, og let tilgængeligt med offentlig transport, på cykel eller i bil. Der er gode parkeringsforhold i området (husk p-skiven).

Vi afholder peña-aftener cirka én gang om måneden, hvor alle kan byde ind med spil, klap og dans. El Duende arrangerer også løbende koncerter. I foreningens bar kan der købes drikkevarer og snacks til fornuftige priser.

El Duende fungerer også som aftenskole med sæsonhold i dans, guitar, palmas (klap), cajon (percussion) og sang, for nybegyndere såvel som for øvede. Vores medlemmer kan øve i lokalerne mod en mindre leje.

Desuden arrangerer El Duende kortere workshops med sine egne aftenskoleundervisere og med udefrakommende undervisere – fra Danmark, Norden, Spanien. Vores lokaler lejes også af andre arrangører til afholdelse af forskellige flamencoworkshops.

Bestyrelsens arbejde, samt alt andet arbejde i foreningen, foregår på frivillig basis.

Hvis du har spørgsmål til bestyrelsen kan du kontakte os på bestyrelse@elduende.dk

Olé!